KotiUutisetSuomalainen Clash Discs jatkaa kovaa kasvua - "Yhdysvallat on meille päämarkkina"

Suomalainen Clash Discs jatkaa kovaa kasvua – “Yhdysvallat on meille päämarkkina”

Suomalainen kiekkovalmistaja Clash Discs on hypännyt todella vahvasti frisbeegolfin kartalle, vaikka yritys on perustettu vasta 2021. Vuonna 2022 yhtiö kirjautti liikevaihtoa jo 625 000 euroa ja kova kasvu on jatkunut.

Clash Discsin postitoimipaikka on Lahdessa, mutta yrityksen juuret ovat Kontiolahdella. Yhtiö keräsi tänä vuonna 300 000 euron siemenrahoituksen. Business Joensuun julkaiseman tiedotteen mukaan Clash Discsin tavoitteena on saavuttaa kuuden miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2027 mennessä.

“Tällä hetkellä me tarvitaan lisää porukkaa. Siksi päätimme avata rekryn toimitusjohtajan pestiin”, yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Markku Pyykkönen kommentoi Frisbeegolfmedialle. “Viime vuoteen verrattuna saavutamme noin 40% liikevaihdon kasvun.”

Liikevaihdon kasvu on varsin vakuuttava, sillä kiekkomyynti ei ole yleisesti käynyt edellisvuoden tapaan. Esimerkiksi Frisbeegolfradat.fi-sivustolla jaellun Suuren Frisbeegolfkyselyn tuloksista paljastui, että peräti 34% harrastajista on ostanut vähemmän kiekkoja edellisvuoteen verrattuna.

Kasvua Yhdysvalloista

Clash Discs on ihastuttanut Yhdysvalloissa erityisesti raikkaalla markkinoinnilla ja makuihin perustuvilla kiekon nimillä, jotka jäävät helposti yhdysvaltalaiskuluttajien mieleen. “Yhdysvallat on meille päämarkkina tällä hetkellä, vaikka muissakin maissa on paljon kasvua.” Pyykkönen kertoo. Yhtiö on aiemmin kertonut, että yli 50% liikevaihdosta tulee jo Yhdysvalloista.

Kun Yhdysvaltoihin laajentunut suomalainen Powergrip julkaisi myydyimpiä kiekkoja USA:ssa, Clash Discs näkyi kärkipaikoilla. Vuoden kolmannella kvartaalilla Clasch Discsillä oli kuuden myydyimmän kiekon joukossa peräti kolme mallia.

Clash Discsin tavoitteena on jatkaa kasvua, mutta uusista pelaajakiinnityksistä Pyykkönen ei hiisku. “Haluamme pitää hyvää huolta meidän nykyisistä sponsoripelaajista. Meiltä on tulossa uusia innnovaatioita ja kiekkoja, joihin halutaan kommentteja nykyisiltä sponsoripelaajilta. Se viivästyttää hieman julkaisuja, mutta haluamme kuulla kaikkien mielipiteen.” Pyykkönen avaa yrityksen filosofiaa. “Ensi kausi on sponsoripelaajien osalta vielä auki.”

Yhtiö pyrkii myös erottumaan muista brändeistä uusilla innovaatioilla, joita on kehitetty syksyn aikana. “Haluamme tehdä asioita eri tavalla kuin muut. Tämän syksyn aikana julkaistaan todella mielenkiintoinen uusi innovaatio, josta en voi vielä puhua sen enempää”, Pyykkönen paljastaa.

Uusimmat uutiset

Ricky Wysocki ällistytti frisbeegolfmaailmaa lähes virheettömällä kierroksella

European Disc Golf Festival pyörähti käyntiin Tallinnassa perjantaina. Disc...

Heidi Laine jysäytti hurjan avauskierroksen Tallinnassa – suomalaiset kaksoisjohdossa

Heidi Laine avasi loistavasti Tallinnassa kilpailtavan European Disc Golf...

“En ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa” – Seppo Paju ennakoi Tallinnan Disc Golf Festivalia

Euroopan frisbeegolfin superkuukausi huipentuu viikonloppuna kilpailtavaan European Disc Golf...

Yli 5000 henkilöä todisti Gannon Buhrin voittoa Nokialla!

European Open päättyi avoimen luokan osalta yhdysvaltalaisen Gannon Buhrin...

Suomalaisnaisten supersunnuntai lässähti – Kristin Tattar voittoon European Openissa huiman takaa-ajon jälkeen!

Viron Kristin Tattar voitti Frisbeegolfin European Openin suorittaen yhden...

Gannon Buhr johdossa European Openin finaalipäivään – McBeth vaanii kolmen heiton päässä

European Openin kolmas päivä pelattiin aurinkoisessa säässä Nokialla, kun...

JÄTÄ KOMMENTTI

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän