KotiUutisetSuomalainen Clash Discs jatkaa kovaa kasvua - "Yhdysvallat on meille päämarkkina"

Suomalainen Clash Discs jatkaa kovaa kasvua – “Yhdysvallat on meille päämarkkina”

Suomalainen kiekkovalmistaja Clash Discs on hypännyt todella vahvasti frisbeegolfin kartalle, vaikka yritys on perustettu vasta 2021. Vuonna 2022 yhtiö kirjautti liikevaihtoa jo 625 000 euroa ja kova kasvu on jatkunut.

Clash Discsin postitoimipaikka on Lahdessa, mutta yrityksen juuret ovat Kontiolahdella. Yhtiö keräsi tänä vuonna 300 000 euron siemenrahoituksen. Business Joensuun julkaiseman tiedotteen mukaan Clash Discsin tavoitteena on saavuttaa kuuden miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2027 mennessä.

“Tällä hetkellä me tarvitaan lisää porukkaa. Siksi päätimme avata rekryn toimitusjohtajan pestiin”, yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Markku Pyykkönen kommentoi Frisbeegolfmedialle. “Viime vuoteen verrattuna saavutamme noin 40% liikevaihdon kasvun.”

Liikevaihdon kasvu on varsin vakuuttava, sillä kiekkomyynti ei ole yleisesti käynyt edellisvuoden tapaan. Esimerkiksi Frisbeegolfradat.fi-sivustolla jaellun Suuren Frisbeegolfkyselyn tuloksista paljastui, että peräti 34% harrastajista on ostanut vähemmän kiekkoja edellisvuoteen verrattuna.

Kasvua Yhdysvalloista

Clash Discs on ihastuttanut Yhdysvalloissa erityisesti raikkaalla markkinoinnilla ja makuihin perustuvilla kiekon nimillä, jotka jäävät helposti yhdysvaltalaiskuluttajien mieleen. “Yhdysvallat on meille päämarkkina tällä hetkellä, vaikka muissakin maissa on paljon kasvua.” Pyykkönen kertoo. Yhtiö on aiemmin kertonut, että yli 50% liikevaihdosta tulee jo Yhdysvalloista.

Kun Yhdysvaltoihin laajentunut suomalainen Powergrip julkaisi myydyimpiä kiekkoja USA:ssa, Clash Discs näkyi kärkipaikoilla. Vuoden kolmannella kvartaalilla Clasch Discsillä oli kuuden myydyimmän kiekon joukossa peräti kolme mallia.

Clash Discsin tavoitteena on jatkaa kasvua, mutta uusista pelaajakiinnityksistä Pyykkönen ei hiisku. “Haluamme pitää hyvää huolta meidän nykyisistä sponsoripelaajista. Meiltä on tulossa uusia innnovaatioita ja kiekkoja, joihin halutaan kommentteja nykyisiltä sponsoripelaajilta. Se viivästyttää hieman julkaisuja, mutta haluamme kuulla kaikkien mielipiteen.” Pyykkönen avaa yrityksen filosofiaa. “Ensi kausi on sponsoripelaajien osalta vielä auki.”

Yhtiö pyrkii myös erottumaan muista brändeistä uusilla innovaatioilla, joita on kehitetty syksyn aikana. “Haluamme tehdä asioita eri tavalla kuin muut. Tämän syksyn aikana julkaistaan todella mielenkiintoinen uusi innovaatio, josta en voi vielä puhua sen enempää”, Pyykkönen paljastaa.

Uusimmat uutiset

Yhdysvaltalainen frisbeegolfin jättikauppa tulee ryminällä Eurooppaan – lähtee MM-kisojen pääyhteistyökumppaniksi

Yhdysvaltalalaislähtöinen frisbeegolfkiekkoja myyvä vähittäiskauppaketju, OTB Discs, saapuu ryminällä Euroopan...

Legendaarinen selostajakaksikko tekee paluun uudella keskusteluohjelmalla

Frisbeegolfin tunnetuin selostajakaksikko, Rauli Savela ja Arttu Hiltunen, julkaisivat...

Seppo Paju osti frisbeegolfradan – “Radasta on tullut minulle intohimo”

Seppo Paju ja hänen perheensä omistama Prodigy Disc Europe...

Heinolan Kippasuo jälleen yksi maailman parhaista frisbeegolfradoista

Maailmanlaajuinen tuloskirjauspalvelu, Udisc, julkaisi totutusti vuosittaisen maailman sadan parhaan...

Yhdysvaltojen ammattilaiskiertueella nähdään keväällä ennätysmäärä suomalaiskisaajia

Frisbeegolfin ammattilaiskiertue käynnistyi viime viikonloppuna Floridassa. Historiallinen Disc Golf...

Salonen oli lähellä uusia voittonsa viime vuodelta – joutui petttymään jatkorei’illä

Eveliina Salonen oli hyvässä vireessä frisbeegolfin ammattilaiskiertueen, Disc Golf...

JÄTÄ KOMMENTTI

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän