KotiUutisetNiklas Anttila nousi MM-kisoissa kolmanneksi – rataennätys meni Tampereella uusiksi

Niklas Anttila nousi MM-kisoissa kolmanneksi – rataennätys meni Tampereella uusiksi

Frisbeegolfin MM-kilpailujen toinen kisapäivä saatiin kuin saatiikin purkkiin puoli yhdentoista aikoihin illalla. Avoimen luokan kierros venähti epävakaan sään takia yli kymmenen tunnin mittaiseksi. Tämä ei kuitenkaan heittämistä haitannut: Tampereella nähtiin hurjia tuloksia ja myös rataennätys pistettiin kokonaan uusiksi.

Kotiyleisön suosikki Niklas Anttila pelasi Tampereen “the Monster”-radan komeasti kymmenen alle par:in. Anttila (-17) kipusi tuloslistalla lähes parikymmentä pykälää ylöspäin ja pitää toisen päivän jälkeen hallussaan MM-kisojen jaettua kolmosssijaa.

“Pelasin tänään paljon paremmin kuin miltä tuntui. Backhand-heitot tuntuivat vähän oudolta harjoituskentällä, mutta luulen, että sen takia keskityin tänään paremmin jokaisella tiillä. Epäonnistuin muutamassa putissa, mutta heitin niin hyvin, että ne olivat lähinnä birdie-putteja”, Anttila sanoi Disc Golf Networkilla.

Anttilan kierrosta oli seuraamassa jälleen suuri määrä väkeä.

“Tuntui kuin olisin pelannut kärkikortissa ja olisi ollut sunnuntai. Tämä on hullua”, Anttila tiivisti.

Anttilan kierros oli päivän toiseksi paras ja -10 olisi voitu kirjata uudeksi rataennätykseksi ellei Ezra Aderhold olisi pystynyt vielä parempaan. Amerikkalainen tykitti Tampereella käsittämättömän -14 -kierrostuloksen, joka on yksi frisbeegolfin MM-kisahistorian parhaista.

“Tuntuu epätodelliselta. Tämä rata on tuottanut minulle haasteita harjoitellessa ja toivoin, että selviytyisin siitä. Sain kuitenkin kontrollin ja heitin paljon hyviä heittoja. 14 alle par:in on paljon parempi kuin odotin”, Aderhold kommentoi kierrostaan Disc Golf Networkilla.

Aderhold (-22) nousi MM-kisojen kärkipaikalle. Aderholdin ja Anttilan kanssa kärkikortissa huomenna Tampereella heittävät Sullivan Tipton (-18) ja Gannon Buhr (-17).

Lenni Kemppainen B-lohkosta jahtikorttiin

Anttila ei ollut suinkaan avoimen luokan ainoa suomalaisonnistuja. Lenni Kemppainen pelasi nimittäin Nokialla kierroksen niin ikään tulokseen -10 ja nousi MM-kisojen jaetulle viidennelle sijalle. 

Kemppaisen (-16) sijoitus on hämmästyttävän hyvä kun otetaan huomioon, ettei hän kuulu PDGA-ratingin perusteella MM-kisojen sadan parhaan heittäjän joukkoon. Kemppainen on siitä syystä pelannut kaksi ensimmäistä kierrosta avoimen luokan B-lohkossa, joka pelasi avauskierroksen Tampereella ja tänään Nokialla. 

Huomenna Kemppainen pääsee huomattavasti kovempaan seuraan: samassa kortissa heittää muun muassa Anthony Barela, yksi lajin supertähdistä.

Kaikki toisen kisapäivän tulokset on nähtävissä täällä.

Uusimmat uutiset

Suomalainen sovellus PDGA:n Major-kisojen viralliseksi kumppaniksi

Suomesta lähtöisin oleva Parkdly-sovellus on PDGA:n Major-kisojen virallinen yhteistyökumppani...

Maailman realistisin frisbeegolfpeli julkaistiin PC:lle

Frisbeegolf sai uuden tietokonepelin, kun PC:lle julkaistiin Disc Golf...

Teemu Lampainen nousi palkintopallille European Openissa – Buhr ylivoimainen

Teemu Lampainen ylsi kolmanneksi Tallinnassa kilpaillussa European Openissa. European...

Eveliina Salonen voitti European Openin – nousi harvinaiseen joukkoon

Eveliina Salonen voitti vahvalla esityksellä Tallinnassa kilpaillun European Openin....

Suomalaiskaksikko European Openin voittotaistelussa – Buhr karkasi miehissä

Eveliina Salonen ja Heidi Laine taistelevat Tallinnassa kilpailtavan European...

Teemu Lampainen ilmoittautui European Openin kärkitaistoon ennätyskierroksella

Suomen Teemu Lampainen täräytti yhden kaikkien aikojen suomalaiskierroksista Tallinnassa...