Disc Golf Pro Tour ja JomezPro ilmoittivat tänään yhdistävänsä voimansa kertoo Ultiworld. DGPT:n johtaja Jeff Spring kommentoi asiaa tiedotteessa näin: “Live frisbeegolf ja JomezPro on luonut moniulotteisen frisbeegolfelämyksen yrityksille jo vuosien ajan. Tätä yhdistymistä edistettiin jo viime vuoden puolella, joka näkyi siten, että naisten kärkikortti otettiin osaksi JomezPron tarjontaa.”
JomezPron perustaja Jonathan Gomezin mukaan yhdistyminen Disc Golf Pro Tourin kanssa mahdollistaa keskittymiseen heille tärkeimpään eli sisällön tuottamiseen. Yrityksen kasvaessa Gomezin päänvaivaksi on tullut paljon hallinnollista työtä, joka on haitannut heidän keskittymistään ydinosaamiseensa, eli sisällön tuottamiseen. “Meillä on sama visio ja samat tavoitteet, eikö meidän kannattaisi yhdistää voimamme.” Jonathan Gomez kertoi sanoneensa Disc Golf Pro Tourin väelle.
“JomezPro säilyy omana brändinään ja heidän tuottama jälkituotanto on edelleen ilmaisena saatavilla Youtubessa.” Jeff Spring kommentoi
Taustalla talousvaikeuksia
Oston taustalla on myös talousvaikeuksia Ultiworldin uutisen mukaan. JomezPro sitoutui maksamaan 250 000 dollaria vuodessa kahden vuoden ajan, jotta he saavat kuvata ja jaella kärkikortteja omalla Youtube-kanavallaan. JomezPro ei lopulta pystynyt maksamaan summaa Disc Golf Pro Tourille. Luultavasi Disc Golf Networkin suosion myötä, JomezPron katselukerrat ovat vähentyneet ja heidän Patreoninsa tilaajamäärät tippuivat jopa 40 prosenttia.
Tulevaisuus diilin myötä
Diili tarkoittaa myös sitä, että JomezPro kuvaa European Openin ja Yhdysvaltojen mestaruuskilpailuista kärkikortin, joka piti alunperin olla Disc Golf Networkin tuotantoa.
Lisäksi JomezPro auttaa Disc Golf Networkia livetuotannon kehityksessä ja toisaalta pystyy keskittymään myös pelin ulkopuoliseen sisältöön, josta esimerkkinä on Beyond Disc Golf -sarja viime talvelta.