Koti Uutiset Suomalainen Discmania on liittynyt osaksi House of Discsiä

Suomalainen Discmania on liittynyt osaksi House of Discsiä

Discmania House of Discs
Discmania on yksi Spin18 Oy:n brändeistä. Kuvassa Discmanian kiekkomyyntiä European Openissa. Kuva: Spin18
Mainos

Suomalaisessa frisbeegolfissa on nähty yksi sen historian isoimmista muutoksista. Suomen isoin frisbeegolfbrändi, Discmania on liittynyt osaksi House of Discs -nimistä yhtiötä. Discmania-brändin omistaa Spin18 Oy.

House of Discs on pääomasijoittajien tukema yritys, jonka tarkoituksena on kasvattaa lajia ja viedä sitä yhä ammattimaisempaan suuntaan. House of Discs liitti aikaisemmin Dynamic Discsin osaksi brändejään (Latitude 64, Westside Discs, Kastaplast). Nyt myös suomalainen Discmania on yksi yrityksen brändeistä. Lue lisää House of Discin perustamisesta täältä.

Jussi Meresmaa perusti Discmanian vuonna 2006. Yritys on ollut pääosin Jussi Meresmaan ja hänen isänsä, Timo Meresmaan omistuksessa. Hän kirjoitti kirjassaan, että sittemmin osa Timo Meresmaan osakkeista siirtyi yhtiön toimitusjohtaja Juho Rantalaiholle.

Jussi Meresmaa kirjoitti Discmanian sivuilla julkaistussa blogipostauksessa, että yrityskauppa ei muuta yhtiön toimintaa lyhyellä aikavälillä. Pidemmällä aikavälillä “Discmania saa hyödynnettäväkseen House of Discsin innovaatiot materiaaleihin ja tuotantoteknologiaan liittyen”, Meresmaa kirjoittaa.

Spin18 Oy:n liikevaihto oli vuonna 2022 14,1 miljoonaa euroa ja sen liikevoitto oli 2,9 miljoonaa euroa. Koko Spin18 Oy ja sen muut brändit DiscGolfPark ja DiscGolfOutlet liittyvät Frisbeegolfmedian tietojen mukaan niin ikään osaksi House of Discs -yhtiötä.

Mainos

EI KOMMENTTEJA

JÄTÄ KOMMENTTI

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Exit mobile version