Disc Golf Pro Tour sai pääsponsorin kiertueen loppuhuipentumaan, kun yhdysvaltalainen Barbasol lähti pääsponsoriksi DGPT:n Playoff-kisoihin ja kiertuefinaaliin.
Barbasol on perinteinen Yhdysvalloissa tunnettu brändi, jonka päätuote on partavaahto: “Barbasol on ikoninen yhdysvaltalainen brändi. Se on täydellinen kumppani meille, sillä heidän kohderyhmänsä vastaa meidän yleisöä”, Disc Golf Pro Tourin kumppanuusjohtaja (VP of Partnerships) Sean Jack kommentoi yhteistyötä Frisbeegolfmedialle. “Kyseessä on historiamme ensimmäinen monivuotinen diilimme.”
Barbasol on samalla ensimmäinen täysin frisbeegolfin ulkopuolinen brändi, joka on ollut useamman vuoden mukana Disc Golf Pro Tourilla.
“Tämä auttaa meitä nostamaan Playoffien ja kiertuefinaalin palkintorahoja merkittävästi. En voi kertoa, että mistä summasta on kyse, mutta voin paljastaa, että kyseessä on kuusinumeroinen diili”, Sean Jack kertoo.
Kiertuefinaaleissa nähdään suomalaisista ainakin Niklas Anttila, Jesse Nieminen, Eveliina Salonen ja Silva Saarinen. Paikan voivat vielä lunastaa ainakin Väinö Mäkelä, Joona Heinänen, Heidi Laine ja Henna Blomroos. Viime vuonna pelkkä osallistuminen toi 2500 dollaria. Luokkien voittajat nappasivat 40 000 dollaria.